lördag

Kaffepaus


Förra året påbörjade jag en koppsamling. Kriteriet var blommigt. Det visade sig inte vara några problem att hitta udda koppar och jag fick faktiskt ihop nio stycken och tyckte att det räckte så. Men jag har vänt och vridit lite på "servisen" och bestämt mig för att det blir en gallring. Från och med nu är det bara svenska koppar som gäller.

Men eftersom det finns en hel del annat jag också letar efter när jag går på loppis har det inte blivit några fler kopp-fynd. Jag har inte hittat några som dugit helt enkelt. Men så sprang jag på den här ytterst söta koppen från Gustavsberg. Gustavsberg har ju gjort så många snygga och coola koppar genom åren och småblommiga, kaffereps-koppar är inte direkt något jag förknippar med dom. Men den här är faktiskt just sådan. Och man ser att det är någon som gillat den tidigare också. Guldkanten på koppen är nästan helt avskavd. Och för 10 kronor passar den utmärkt in i samlingen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer