torsdag

I min hall


Den här gången tycker jag faktiskt att jag varit snabb. Ja, att göra något av en konstig pryl jag hittat på loppis.

Vi har liksom inte riktigt fått till de där små detaljerna i hallen. Som man behöver för att inte bli tokig. Som någonstans att hänga alla nycklar, som annars ligger överallt och ingenstans i lägenheten. Eller som ett bord eller en avlastningsyta där man kan lägga ifrån sig typ plånbok, post eller något annat av de två tusen sakerna man balanserar i handen på väg upp från bilen.

Men nu har vi i alla fall fått både och. Den Italienska hängaren (det står Made in Italy på baksidan) köpte jag på loppis i Resele för 15 kronor. Det är egentligen en slipshängare men den funkar uppenbarligen lika bra till nycklar. Och den har en lustig funktion min slips/nyckelhängare. I det högra hörnet finns ett litet handtag så att man kan dra alla krokar åt sidan. Bra så att man inte slår huvudet i den - eller i slipsarna. Italienarna alltså, de kan sina grejer.

Bordet, en gåva, är ett sådant där gammalt telefonbord. Ni vet, så man kan ha telefonen ovanpå och telefonkatalogen under. Jag har hört att telefonkatalogen fortfarande trycks. Jag får väl prova att lägga en där och se om det passar.


1 kommentar:

  1. http://ameliaseeholm.blogg.se
    rösta på brat eller kostym till spex fotot & bli länkad senare ikväll!

    SvaraRadera

Läs mer