tisdag

Bär på burk


Ja, nu har vi saftat och syltat i dagarna tre och nu tror jag det vara stopp ett tag. Vi inväntar rödvinbären så länge. Men jag har i alla fall fått så att jag klarar mig ett tag framöver. Resten får gå ner i jordkällaren. Och förhoppningsvis liva upp kalla mörka vintern i stället.

Men dessa två burkar och flaskan har jag köpt på loppis enkom för att ha något att lägga gelén och saften i. Burkarna har jag köpt på två olika loppisar (Näsviken och Järvsö) för 15 kronor styck. Flaskan hittade jag på loppis i Via, utanför Hudiksvall, också för 15 kronor. Det är perfekt att återanvända glas på det här sättet i stället för att köpa nytt tycker jag. Särskillt om de är så här snygga :)


Jag har märkt alla flaskor och burkar med innehåll och år så att inget ska blandas ihop där nere i källaren. Etiketterna är bara gjorda på vanligt kartongpapper (jag gjorde som på lekis och använde ett glas som "mall") och sen använde jag hålslagaren för att få ett snyggt hål. Till snöre tog jag vad jag hittade, presentsnöre och mattvarp. Dessutom piffade jag några med tyg som jag hittat på loppis i Spånga för några veckor sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer