onsdag

Min semesterkopp


Innan semestern är slut måste jag ju visa upp min semesterkopp. Jag hittade den förra sommaren. Inträngd, bakom massor av intetsägande muggar stod den. Och eftersom den är så himla fräck fick den följa med hem till mig. Eller ja, hem till svärmors stuga. Jag hittade den nämligen på loppis i Näsåker, inte långt från vår sommar-resort. Och tänka sig, ynka 5 kronor betalde jag.

Varje morgon, varje fika och varje gång jag tar en mysstund med lite kaffe. Då är det den här koppen som åker fram. I alla fall en dryg vecka om året. Och kaffet smakar faktiskt fantastiskt i den.



4 kommentarer:

  1. Fint fynd !
    Vileroy & Boch har så roliga saker men dom syns aldrig på mina loppisrundor...
    Kul att du hittade den och till så bra pris dessutom.

    SvaraRadera
  2. Ja, men visst är det fantastiskt. Den symboliserar liksom allt vad mina somrar ska bestå av. Mysiga stunder och billiga loppisfynd! :)

    SvaraRadera
  3. Ha ha, då är vi tre - min svärfar suktar också efter den :)

    SvaraRadera

Läs mer