fredag

Årets topplista

Jag kan inte låta bli att hänga med på årets sista utmaning. Årets Topp 5. Fast jag vet att jag tjatar om det här varje gång jag är tvungen att välja. Men det är nästan helt omöjligt. Det går bara inte att välja bland alla bra köp. Och när jag gick igenom året på bloggen så förstod jag vilken fyndmaskin jag är. Så jag vill uppmana alla att titta igenom hela året så klart. Men här är alltså ett urval av 2011. Både sådant ni sett tidigare och inte.


Inte mitt köp i och för sig. Men väl en julklapp från svärmor som bara måste vara ett av årets bästa. Grön hund från Gefle med världens vackraste glasyr.


Årets mest prisvärda fynd. Rottingväska från Palmgrens som jag fyndade för underbara 75 kronor på Huvudsta loppis. Nypris för nyproduktion ligger på ett ungefärliga 3500 kronor. Bra köp!


Min byrå i teak som jag bara älskar. Den står i mitt rum och är så där grymt användbar.


Trycken av Lars Nyman som jag ramade in och hängde upp i köket. Det blev en prefekt färgklick.


Och skålarna. Framförallt de turkosa och vita från bland annat Glimma glasbruk. Men givetvis alla andra galet snygga skålar som också fyndats.

8 kommentarer:

  1. Fina fynd. Har aldrig sett en sån hund förut.
    Har ännu inge turkos skål så det får jag försöka hitta en 2012.Har en byrå som din men med sex lådor.

    SvaraRadera
  2. Åh, den där hunden är nog det sötaste jag sett under hela året! Tillsammans med ditt lejon är det topp två vad gäller söta retrodjur jag kommer hålla utkik efter under nästa år!
    Gott nytt fyndår - hoppas vi hinner ses för fler trevliga loppisrundor inom kort! :)

    SvaraRadera
  3. Haha, den väskan höll jag i på Huvudsta loppis men jag handlade så otroligt mycket så jag lade tillbaka den vilket jag ångrat gång på gång!

    SvaraRadera
  4. Finfina fynd. Jag är ju en sucker på pressglasen, och väskan var ju ett otroligt köp! Gott nytt år!

    SvaraRadera
  5. jag har också fått en hook-up på de turkosa skålarna från glimma i år. har en men måste nog snart köpa fler, hehe..
    gott nytt år till dig!

    SvaraRadera
  6. Snygga fynd, väskan vet jag att min dotter skulle ha dödat för. 75 kronor var ett verkligt fynd!
    Ha ett gott nytt år!

    SvaraRadera
  7. Jag skulle kunna fortsätta göra sådana här listor i evighet. Så många fina fynd jag har gjort!

    SvaraRadera
  8. Jag hittade oxå ett ex av väskan på Huvudsta loppisen men jag fick betala hela 125:- :-)

    SvaraRadera

Läs mer