torsdag

Formigt

Mitt ha-begär på färgat glas släpper inte. Den liksom ligger i maggropen och lurar. Beredd att göra sig hörd så fort den ser en strimma ljus genom rött, grönt, blått eller rökgrått glas. Omöjligt att motstå. Den här formiga vasen hittade jag i somras för 10 kronor på gårdsloppis i Hälsningland. Och den får mig helt omotiverat att tänka på finskt glas. Fast foten påminner lite om de vaser jag hade med vit insida. Och dom var ju svenska. Omotiverat var det alltså :)

Oavsett så har den en helt fantastisk grön färg. Och formen sen. Oemotståndlig.






4 kommentarer:

  1. Vasen var läcker och du tar helt suveräna foton, ursnygga!

    SvaraRadera
  2. Åh vad snyggt foto! Jag måste bara ta och köpa en Nikon D7000 snart! Skit snyggt!

    Riktigt läcker klänning oxå i inlägget innan!

    Ha en fin kväll!

    Linda

    SvaraRadera
  3. Randiga tråden: Vistt är den! :)

    Helena Högberg: Tack snälla!

    DollybirdRetro: Tack! Det är verkligen roligt att jobba med en riktigt bra kamera!

    SvaraRadera

Läs mer