söndag

Kannor, kannor, bara mera kannor


Det verkar som om det ska drickas en hel del hemma hos oss i höst. Jag hittar ju kannor var jag än går. Och riktigt glad blev jag när jag hittade den här Uppsala Ekeby kannan på loppis i Strömsbruk, utanför Hudiksvall. Formen på den är ju så himla läcker.

Jag hittade en likadan på loppis för typ ett halvår sen. Den var senapsgul och hade lock. Men när jag kom till kassan upptäckte jag en lång spricka i den, så den fick stanna kvar. Det här exemplaret är dock i toppskick. Men jag fick kämpa lite med herrn som sålde den för att få ner den i pris. Han var ganska vrång eftersom det gällde en UE. - "Men det är ju en Uppsala Ekeby, dom prutar jag aldrig på", sa han. Så, jag fick ner den med fem kronor men då fick jag lite andra grejer med på köpet i stället. Och 70 kronor slutade kalaset på. Inget fynd-fynd. Men ett fynd :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer