onsdag

TinTin, my man


Ända sen jag fyllde 5 år och fick en liten svart bandspelare och mitt första Tintinband (Tintin i Tibet) har jag varit fast. Jag har minst 8-10 av banden och faktiskt en och annan DVD som jag köpt på senare år. Senast förra året fick jag ett samlarobjekt av mor i julklapp.

Vid sex års ålder började jag tortera men äldre bror med Tintinbanden. Jag tror att mamma i det läget ångrade just den presenten. Men jag lyssnade på mina band varje kväll i hur många år som helst. Och jag tycker fortfarande att de är skitbra. Brukar lyssna i bilen ibland eftersom vi bara har bandspelare i den. (Men berätta inte det för någon...)

Självklart kunde jag inte låta bli att köpa de här två (Koks i lasten & TinTin och hajsön) när jag hittade dem på Mias Prylbod i Söderhamn i förrgår. 20 kronor styck. Det är lite klotter på omslaget men inuti är den väldigt fin. Och jag kan nästan alla repliker!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer