tisdag

Damen ovanför min säng


En udda dam. Det är hon verkligen, hon som bor ovanför min säng. Nästan som en sån där teckning man brukade göra när man var liten. Alla fick rita en del, sen vek man pappret och nästa person fick sätta sprätt på sin fantasi. Tillslut fick man sig en riktig sagofigur. Och sådan är hon sannerligen!

Jag hittade tavlan, som mäter 70x120 cm, på Röda Korset i Sollentuna innan semestern. Och jag kände direkt att hon skulle passa i vårt sovrum. Jag får väl medge att det inte är ett motiv jag alltid drömt om. Men hon passar liksom in i helheten. Lite svårt att visa helheten nu, men när jag blitt bättre på att fota ska ni få se. Tavlan är någon slags tryck och det är faktiskt första trycket av 250. Jag vet inte än vem Huele är, men jag tänkte att jag skulle testa PES och se om jag får någon ledtråd. 170 kronor får man i alla fall betala för en Huele nu för tiden. I fall ni undrade :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer