lördag

Kitsch, kitsch, kitsch


Ja, men ska ré va så skaré. Och är det sommar så är det. Då måste man få ha sådana här fåniga kitschiga grejer. För om man tänker efter så är det sådana saker man kommer ihåg. När jag var liten åt vi glass ur höga glas som såg ut som glasstrutar, vi fick saft ur en tillbringare som som såg ut som en gris och när jag, typ tio år gammal, ropade in hjärtformade-tallrikar tyckte jag att det var de var de häftigaste tallrikar jag någonsin sett.

Alltså ska det självklart vara en citronbringare. För lemonad eller saft i hammocken. Med surrande flugor och gräs mellan tårna. Och nu är de här lätta att få tag på kan jag meddela. Jag har sett dem på så många loppisar (finns som apelsin och vindruvor också) och jag betalade 20 kronor för den här på loppis i Ljusdal. Som hittat.

Så det är bara ut och fynda - var lite kitschiga - det är ju sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer