tisdag

Man skulle kunna tro...


... att jag driver restaurang eller i alla fall utfodrar hela byn med tanke på hur många tallrikar jag har vid det här laget. Men det går ju helt enkelt inte låta bli när man hittar så många roliga dekorer. Det är ett begär som inte går att stilla. Tur att det är trendigt med loppistallrikar nu för tiden. Så att man har nåt rätt i alla fall.

Den här flata tallriken från Rörstrand heter Variant och finns i den här ljusgrå nyansen och i rött. Men eftersom jag inte har boken har jag inte lyckats ta reda på tillverkningsår eller vem som gjort dekoren. Det lustiga är att den ser väldigt bra ut i hop med Uppsala Ekeby-tallriken jag visade i förrgår. I fall jag skulle får för mig att göra en skitsnygg dukning för en person. För en tvårätters-middag. Det händer ju HELA tiden.




Tallriken är märkt Rörstrand Sweden, Variant 6 7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer