onsdag

Bloggutmaning: Kannor

Veckans bloggutmaning. Kaffe- och tekannor. Och jag måste erkänna att jag inte har några. Jag står ofta och suktar efter dem. Vill ha för det finns ju så många fina. Men så tar förnuftet övertaget och jag tänker att det är ju redan trångt på hyllan. Och hur ofta kommer jag faktiskt använda. Typ aldrig. 

Nåväl. Två kannor hittade jag. Eller med lite vilja kan man kanske kalla dem för kannor. Den mintgröna köpte jag på Megaloppis i Solna förr året. Bara använd på premiärturen än så länge. Stelton är förvisso inte inget loppisköp men ändå retro. Den introduceras 1977 och är fortfarande lika populär.

Riktiga kaffe- och tekannor hittar ni hos nästan alla bloggar i min Fvoritlista. Och jag lovar er. Det är värt titten för oj så mycket snygga kannor det finns att fynda.



6 kommentarer:

  1. De fyller ju i alla fall samma funktion som alla andra kannor :)
    Bellis koppen som skymtar är å andra sidan en ruggigt snygg kopp oavsett kanna.

    SvaraRadera
  2. Jag har ju också en Stelton! Men den kom inte med i mitt inlägg... Den använder vi nästan alltid när vi har kaffebesök. Mörkröd är den. Din vita är jättefin!

    SvaraRadera
  3. En kanna med Bellis-dekor skulle du nog kunna göra plats för. ;)

    SvaraRadera
  4. fina bilder, blommor i vaser ackompanjerar dina enkla termosar mycket väl!

    SvaraRadera
  5. En Belliskanna står på önskelistan. Men efter att ha sett alla kannor i alla andras inlägg hoppade just kannor generellt upp på vill-ha-listan.

    SvaraRadera

Läs mer