måndag

Annorlunda

Inte riktigt min stil på vas. Men i vanlig ordning har jag ju svårt att lämna något som skiftar i grönt. Om än fläckvis. Den här vasen hittade jag i ganska dåligt skick. Man kunde ana att den stått på hyllan i ett kök i si så där 25 år eller så. Ingrodd och dan. Men disk-tricket funkade även denna gång. Och glasyren är lika len och fin som alla helgröna varianter. 

Lite oväntat betalade jag också 70 kronor för den på Röda Korset i Forsa. Det berodde dels på att jag hade loppistorka och verkligen ville fynda. Men också på att det någonstans hör till att ha en Ekeby-pjäs med en orange detalj. Så nu står den i Stringen med de andra gröna skönheterna. Och den skäms inte alls för sig.






4 kommentarer:

  1. Jag gillar den skarpt. Kan verkligen tänka mig att den passar in hos dig!

    SvaraRadera
  2. Väldigt fulsnygg!
    Jag förstår att du inte kunde lämna den. Det hade inte jag gjort heller.

    SvaraRadera
  3. Avis som vanligt! Så nära mej, och jag hann inte dit först! ; )
    Mimmi

    SvaraRadera
  4. Gillar den mer & mer hela tiden!

    SvaraRadera

Läs mer