måndag

Helgen

Helgen blev alldeles fantastisk. Allra mest för att vi fick bekanta oss med den allra sötaste Tilde. Tänk att man kan vara en hel människa och inte större än en Skogaholmslimpa. Underbart! Vi hann också med att beundra stickade små tossor & mössor, äta finmiddag hos syster och ett morgonbesök av bya-damerna. Med mera. 


Vi hann också med en tur till Röda Korset och jag fyndade lite smycken i plast som ska liva upp våren. Jag köpte också en de Clair kappa för 10 kronor som mor hjälpte mig lägga upp. Så nu har jag ny snygg vårjacka som når runt magen.


Och tur har man med utsända som har kollen åt en där man inte är. Brors fru hittade den här gaffeln åt mig på Dakapo. Jackpott tycker jag som har en liknande från förr men där märkningen från Nils Johan inte syns. Tack!


Och mor & far bjöd också upp till middag. Det dukades med Mon Ami, Blå eld & Ostindia. En eprfekt kombo eftersom de alla delar den mörkblå nyansen. Med ett fång färgglada tulpaner blev dukninegn perfekt. En fulländad lördag kan man säga.

3 kommentarer:

  1. Hihi, söt liknelse! De växer dock snabbt! Ojojoj, jag måste börja träna för att orka bära en sovande 16-kilos tjej upp för trappen!

    SvaraRadera
  2. Kul kommentar det där med Skogaholmslimpan! Vacker dukning!
    Hälsningar,
    Kristina

    SvaraRadera

Läs mer