torsdag

Helgen som gick

Förra helgen fick jag ett extremt färgbehov. Det slutade med att jag knöt rosett kring magen bara för att. Och så satte jag blommor i öronen och tog på bästa flygvärdinnehatten. Det satte lite ribban för resten av helgen som gick i utflyktens tecken.


Hatten har jag köpt på loppis för 40 kronor. 


På Lördagen tog vi en tur till Sigtuna för lunch och flanering. Vi hamnade också här. Vid vägs ände och Skokloster. En tur var vi helt ensamma om att göra som ni ser. Och slottet var vackert. Tillhörande gästgiveriet lite av en besvikelse. Men Macken. Det var en riktig pärla.


När vi kom hem fotade jag i konstiga vinklar till ett helt fantastiskt bloggprojekt som jag snart, snart, snart kan avslöja. Men jag vågar inte ropa hej än!


Söndag och riktigt vårvärder. Då snörade vi på oss promenadskorna och åkte till Södra Ängby. Det är så mysigt att gå runt och titta på alla fina hus. Och utsikten över sjön går inte heller av för hackor.


Och i vanlig ordning avslutade jag söndagen med en bukett tulpaner i Ekebyvasen.


7 kommentarer:

  1. Så flott du er! Hurra for fargene! Minner om da jeg gikk gravid med min sønn for 30 år siden. Jeg var ikke sånn med jentene.
    Er det gutt du venter?

    SvaraRadera
  2. fin mack, fin tjej och fina tulpaner på bordet! du har färgmatchat tapeten med kiwilyktorna mycket lyckat också. :)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig mage - och helt rätt att framhäva den med en tjusig rosett! :)
    Ska bli spännande att höra mer om ditt bloggprojekt!

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig helg! Ser framemot ditt spännande projekt;)

    SvaraRadera
  5. Vad fin du är! Knöt själv gärna ett band om midjan för att visa upp magen när jag var gravid (inte för att den gick att missa). Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Jättefint. Spännande med projekt på G också!

    SvaraRadera
  7. Än vet vi inte vad som finns i magen. Det får bli en överraskning :) Återkommer som sagt om projektet också!

    SvaraRadera

Läs mer