lördag

Bladigt

Man kan fråga sig vad man måste korsa för att nå det här resultatet. En gran och en tegelvilla. En kotte och en pansarödla. Eller så är det bara så att det är en tysk vas i bästa snitt. Min mor köpte en sådan här till mitt syskonbarn för något år sedan. Jag fick fota den med några vildrosor i. Och blev helt såld. Så nu när jag hittade ett eget exemplar på Myrorna i Sollentuna för 40 kronor fanns det ingen tvekan.

Och trots sitt tvivelaktiga yttre så har den något visst. Det är kort och gott det en vas som skulle kunna dominera ett rum. Bara den placeras rätt. Och inte kombineras med ful-furu och granris. 



4 kommentarer:

  1. Halloj!
    Vad jättekul, jag har tre "kompisar" till din kottevas sm jag visade upp i bloggen tidigare i veckan! Jag älskar dem också, gillade din fundering över ursprunget: gran o tegelvilla...ha,ha.

    SvaraRadera
  2. Nämen, den där tycker jag var jättecool! Förstår att du gillar den :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är den snygg. Lite galen. Men snygg! Lyckliga du Ann-Charlotte som har flera!

    SvaraRadera
  4. Sådana har jag också! Två stycken, en större och en mindre. Jag har en svaghet för rött och grönt tillsammans, så jag gillar dem också skarpt.

    SvaraRadera

Läs mer