söndag

Liten blå

När jag ändå är igång passar jag på vas nummer tre i den Våffliga Reijmyre-samlingen. En liten smal rackare som också budades hem på Tradera. Det verkar vara det enda raka om man vill pryda sin hylla med sådana här skönheter. Och för denna fick jag då betala 40 kronor. 

Och när man ser dem tillsammans blir man nästan lite galen. Jag känner från djupet av magen att jag måste ha fler färger. Kanske i båda storlekarna. Dom är liksom så intensiva. Tar andan ur mig och får mig att önska att jag hade obegränsad tillgång på bord att duka och blommor att plocka. Det skulle bli underbart på riktigt.




6 kommentarer:

  1. Jag som just har gjort mig av med mina blå men ett par gröna och brandgula (gärna de tonade) kanske inte skulle vara så fel :-)

    SvaraRadera
  2. Shit,vad fina de är tillsammans! Jag fyndade en röd, stor förra helgen. En perfekt storlek att ha påskriset i upptäckte jag.
    Men nu vill jag också hitta fler färger.

    SvaraRadera
  3. Ja de är grymma. De fångar ljuset så fint också när de står i ett fönster.

    SvaraRadera
  4. De är verkligen snygga, men jag har tyvärr inte plats för mina.
    Så vill du ha två små blå till så är det bara att hojta till! :)

    SvaraRadera
  5. Det är sannerligen ett beroende! Men jag tror att jag i första hand ska koncentrera mig på de större vaserna. Det är iaf lite mer praktiska. Men ångrar jag mig återkommer jag så klart Trillivippan!

    SvaraRadera

Läs mer