tisdag

Upphängt

Inget toppenfoto direkt. Men jag tänkte att det äntligen är dags att visa ett riktigt superfynd från Erikshjälpen i Spånga. För det är faktiskt så att de gamla tradistionella anslagstavlorna med väv. Det är något av en favorit för mig. Dom är så nedrans hemtrevliga. Och de finns i nästan alla storlekar.

Min fyrkantiga betalade jag 10 kronor för. Då fick jag lite solblekta siluetter på köpet. Jag målade raskt om träramarna i en pigg färg. Det blev turkost denna gång men jag tvekar inte för att de kommer målas om ett par tre gånger till framöver. Om man verkligen tycker att den bruna väven är ett problem vågar jag nästa lova att den också går att sprymåla till valfri kulör. Valfritt så det förslår. Och det bästa av allt är att folk inte ännu haft vett att efterfråga dessa. Så det går fortfarande att fynda för precis ingenting.


4 kommentarer:

  1. Snyggt! jag behöver verkligen en anslagstavla för alla mina komihåglappar och foton. ¨
    Ha en fin dag!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  2. Praktiska och dekorativa! :) Vi slår ett slag för anslagstavlan. Själv så har jag en som var himla sliten, då åkte där på en fint tyg som ny botten! Snyggt och fräscht igen :) Tack för din fina blogg, Åsa från Näsåker!

    SvaraRadera

Läs mer