torsdag

Mässing när den är som bäst

Dom här mässingsljusstakarna är typ det snyggaste jag vet i mässing. Jag är helt betuttad i formerna och detaljerna. Jag har ingen aning om var det kan vara producerade. Men med tanke på att jag fått ihop fyra stycken så måste de vara ganska vanliga. Tyvärr har jag varit lite oförståndig med de första tre. Eller obotlig romanitiker om man så vill. Jag lämnade dem nämligen ute en hel sommar i tron att det inte skulle regna. Så fel jag hade. Nu kan jag inte riktigt få bort fläckarna. 

Nåväl, nu har jag hittat en ny. Fast jag kan inte komma ihåg vare sig var jag köpte den eller hur mycket jag betalade. Men jag tror på en rimlig peng som ett par guldtior eller så. Och kom ihåg om ni skulle råka på dessa för en liknande peng på loppis. Köp och hör av er till mig. För jag behöver fler!





4 kommentarer:

  1. de var ju läckra! ser jag dem på loppis ska jag köpa åt dig. jag gillar ju själv mässing, men som du ser på mina ljusstakar (kolla gärna in mitt inlägg) är de i mässing märkta, har ett par från NILSJOHAN och ett par märkta GNOSJÖ. mässingsljusstakar brukar ju komma från skultuna, hans agne jakobsson för markaryd och från gense.. kommer inte på fler nu som gjort modernare mässingssljusstakar.

    SvaraRadera
  2. Åh så snygga, vilka härliga former! Särskilt "fötterna" var helt underbara.

    SvaraRadera
  3. De är verkligen superläckra! Hoppas du hittar fler...

    SvaraRadera
  4. Visst är de snygga. Måste hitta fler helt enkelt!

    SvaraRadera

Läs mer