lördag

Mässing för hela slanten.


Den här lustiga mässingsljusstaken hittade jag på loppis i Näsåker förra sommaren. Jag tyckte den hade charmiga former och med sina ca 40 cm på höjden så förstod jag att det fanns potential. Tro att jag blev förvånad när jag några veckor senare på en loppistur i Hälsingland blev mäkta förvånad när jag hittade ytterligare ett par. De är ca 5 sm kortare och de tre kulorna sitter lite längre ner men de måste komma ur samma serie. Jag har ingen koll på formgivare eller tillverkare, den har grön filt under foten. Men trion är helt fantastik tillsammans!




Jag betalde 10 kronor för den första ljusstaken och 50 kronor för paret.

1 kommentar:

  1. hej!
    just den ljusstaken som du hittade med tre bollar på längre upp är jag ute efter, om du är intresserad av att sälja den är jag mycket intresserad!
    ha en bra dag! mvh Amanda
    amandapalm_@hotmail.com

    SvaraRadera

Läs mer