måndag

Herr Holmberg är het nu


Teak är verkligen på tapeten just nu, både på möbler, lampor och inredningsdetaljer. Antik Världen och Sköna Hem har i sina senaste nummer haft uppslag på temat Teak som i alla fall gett mig ha-begär. Det är något med materialet som gör att alla föremål ser så mjuka och vackra ut. Och det är också mycket riktigt många som är överens om att formgivningen i Sverige och Danmark var på topp under 50-talet då Teak verkligen var ett av de hetaste materialen.

Jag har i alla fall lite dille på teak och vi har bland annat inhandlat ett köksbord i teak som ska pryda vårt nya kök. Då förstår ni också säkert att jag inte kunde låta bli den här brickan, dryga 30 cm lång, när jag hittade den på Röda Korset i Sollentuna i veckan. Dessutom var priset helt perfekt för mig - 25 kronor för en Herr Holmberg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer