tisdag

Perfekt för glassen


Så här toksnygga glas kan man med lite tur hitta på loppis - och om man är jag så gör man det flera gånger om!

Förra sommaren inhandlade jag nämligen sex stycken dricksglas i samma serie, det inlägget kan du läsa här. Så när jag i helgen snubblade över de här skönheterna slog jag till direkt eftersom de kommer fungera perfekt till desserten. Tänk er en kula gräddig vaniljglass med lite strössel och ett rån på toppen...mmm...






De sju glasen köptes på två olika loppisar, först ett för 20 kronor på loppis i Järvsö och sedan sex till på loppis i Vallsta (båda Hälsingland) för 80 kronor. Det visade sig dock vara tur att jag hittade sju stycken, för ett av glasen hade en liten nagg.

3 kommentarer:

  1. De var fina i grönt också! Tack för kommentar om mina glas! nu ska jag leta Vereco!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag gillar de här glasen skarpt. Och jag förstår att de röda är snygga som ljuslyktor. Hoppas du hittar fler!

    SvaraRadera
  3. Jag har en grå skål som ser ut att vara samma form, kan det vara samma tillverkare?

    SvaraRadera

Läs mer