torsdag

Kryddad köksinredning


Förra Onsdagen fick vi nycklarna till vår nya lägenhet och redan i Söndags hade vi rivit ur halva lägenheten. Det största projektet, att renovera köket, har därmed påbörjats och jag ligger nu hela nätterna och funderar på detaljer, ting och lösningar. Det nya köket står redan och väntar men det finns fortfarande tid att komma på de där personliga detaljerna.

Något som jag dock har vetat från första början är att mitt kök ska vara utrustat med några gamla Reda kryddbehållare. Som det ser ut nu kommer jag ha fyra stycken och det här är min första. Den har jag inhandlat på Tradera för att hantverkarna ska ha något att måtta på. Det har ju blivit väldigt populärt med kryddhyllor på senaste och därför har naturligtvis priserna också stigit. Jag betalade 170 kronor för den här men hoppas på att stupa på tre betydligt billigare exemplar under mina loppisrundor i sommar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer