söndag

Gammalt blir som nytt


I Fredags styrde vi kosan norrut för att åka hem och rensa ut, putsa upp och hitta nya fynd. Mitt mål var att hinna rensa ut mitt gamla flickrum, måla om några loppisfynd som ska in i den nya lägenheten och hinna med en och annan loppis. Jag får villigt erkänna att jag inte hann med allt...

Men, till min stora lycka hade det redan blommat upp en del loppis-skyltar i vägkanten och jag hann faktiskt avverka hela åtta stycken på en eftermiddag. De var lite skralt med fynd dock men jag ska visa upp de jag hittade under veckan. Innan det vill jag bara visa upp de fyns som får genomgå någonslags makeover.


Tre riktigt coola pinnstolar som jag fyndat på auktion i Norrbo, Häslingland för 150 kronor. De är som ni ser redan vita, men har som gulnat lite i färgen så det blir nymålade.


Ett charmigt gammalt skåp som min mor fått från en nedlagd butik. Det är gjort av gamla margarinlådor och som tur var har de lämnat taket inuti omålat med texten från en låda kvar. Skåpet har putsats och målats i en ljust, ljust grå färg.

Om några veckor ska ni får se resultatet...

1 kommentar:

  1. Underbart blått skåp! Det är så roligt när man hittar såna som ingen annan har. Jag lyckades få köpa två gamla tandläkarskåp när de sålde en tandläkarvilla inne i byn. Huset hade vi inte råd med, men jag tjatade hål i huvudet på mäklaren, så tillslut fick jag träffa säljaren och kunde således få köpa skåpen. Då var jag lycklig! När jag målat o fixat ordning rummet det står (just nu är det en horribel röd tapet som gör allt fult) så ska jag göra ett litet inlägg om dem. :)

    SvaraRadera

Läs mer