tisdag

Randigt

Jag har ju tänkt mig en samling snygga vaser på vår String-hylla i vardagsrummet. Både med utvalda svenska favoriter. Men också med diverse andra fynd. Som den vita vasen jag visade för ett tag sen. Och här är ett av de tillskottet. En randig typ i väldigt fint skick. Extra plus för de olika texturerna på ränderna tycker jag. Det blir liksom något utöver det vanliga med den matta brytningen mellan färgerna. Den enda märkningen under som går att utläsa är P2. Jag tror det finns en djupstämpel till men det är lite svårt att säga.

Jag köpte den efter många titt på Röda Korset i Sollentuna för 40 kronor. Det lär bli svårt att hitta en Paprika, City, Spiral eller Negro för samma peng. Så man får passa på när man kan.




5 kommentarer:

  1. Vilken fining. Aldrig sett en sådan tidigare. Har inte en susning om var den kan tänkas komma ifrån.

    SvaraRadera
  2. Oj vilken fin;) Aldrig sett tidigare....

    SvaraRadera
  3. Härliga färger. Och det smakar ju extra bra när man fyndar prisvärt!

    SvaraRadera
  4. Vilken kul och ovanlig vas!

    SvaraRadera

Läs mer