onsdag

Vackrast på väggen

Som ett litet ljus i mörkret köpte jag den här tavlan åt min sambo i vintras...


Jo, ja, jag vet...han skulle förmodligen hellre velat få en iPhone, ett par schyssta högtalare eller någon annan mokajäng. Men jag tyckte han (läs vi) behövde en tavla. Och så blev det. En tavla målad av Hans Larsson (1910-1973) från Skåne. Han är känd för sina stilleben och abstrakta landskapsmålningar och är enligt utsago representerad i alla väsentliga svenska museers samlingar. Och hos mig.


Nu hänger den i vårt sovrum och jag tycker den är så härlig eftersom den faktiskt har ganska starka färger utan att kännas för gräll. Lite färg bland allt det vita helt enkelt.



Det lustiga är att A från början trodde att det föreställde en grupp särk-klädda män som blickar mot himlen. Med det i bakhuvudet kanske man kan förstå hur han tänkte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer