måndag

Jag har tänkt...

...att när jag gifter mig ska det bli bonn-bröllop. Med gummistövlar kanske. Och rödlöver. Då tänker jag mig att middagen ska serveras på udda tallrikar, med blå dekor.

Eftersom jag springer på en och annan tallrik på mina loppisbesök har jag ("peppar, peppar") inhandlat några dekorer som passar in i min bild av festligenheterna. Det skulle ju bli väldigt krystat att köpa in alla samtidigt tänker jag (ytterligare bara en darrig ursäkt för att köpa mer porslin kanske!?!).

En av de första tallrikarna jag köpte var denna från Rörstrand. Den har ju en ganska enkel, kanske till och med klassisk, dekor. Eller så är det bara att den är enfärgad som får mig att tänka så. Passar i alla fall perfekt på ett bonn-bröllop, eller hur?!



Tallriken är märkt med Rörstrand K 32 B9

1 kommentar:

Läs mer