fredag

Äntligen, nu kommer fynden!


Åh, så skönt det känns att äntligen kunna visa upp alla fynd jag gjort. För det har blivit några - trots att bara halva semestern gått än. Men jag ska inte visa alla på en gång fast att jag är ivrig. Jag vill ju inte att ni ska missa något, så vi tar ett i taget.

Vid Stora Blåsjön i Jämtland hittade vi en loppis mitt ute i skogen. Och jag lade direkt vantarna på den här Arabiaburken. Många gånger har jag nämligen sett sådana här på lite finare loppisar och antikaffärer men aldrig inhandlat någon eftersom de generellt kostar en slant. Men där, i Blåsjön, fanns en burk för mig. Jag fick den här skönheten för 15 kronor, men då fick jag stå ut med att det tyvärr är en nagg i locket. Men, jag kunde inte bry mig mindre. Jag har ju fått min burk.

Det känns som att det här är en ganska vanlig skapelse men tyvärr har jag inte lyckas hitta namn vare sig på formgivare eller serie. Men jag tror att det här är en liten variant eftersom jag sett större, totalt bara 10 cm hög, och både burk och lock är gjorda i porslin. Det braiga är att locket har en sådan där gummiring som gör att den är helt tät. Kommer passa finemang på hyllan i mitt kök.




Burken är märkt Arabia, Made in Finland 5-67

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer