söndag

Loppis, loppis, loppis

Den har börjat ganska bra den här loppissommaren. På väg upp idag har vi varit in på hela 4 loppisar. De flesta störra, året runt loppisar men även en regelrätt loppisskylt-i-diket-loppis.

Det första stoppet vår på Viksjö gamla skola, en stor femtiotalsskola mest fylld med möbler men även en del annat smått och gott. De var dock ganska bra på att ta betalt tycker jag, men jag fick pruta lite när jag väl kom till kassan. Nästa stopp var en sommarloppis i Villola där det var tunnt med grejer med där de ändå blev affär efter ganska stor prutning.

Efter ytterligare några mil gjorde vi en avstickare till Långsele och besökte sportklubbens loppis i centrum. Där fanns om inte annat pigga herrar som hälsade hjärligt välkommen och utlovade att helt andra priser än priser än prislappen gällde. Jag hittade dock bara nåra småsaker så det var inte så mycket att pruta på.

Sista stoppet var då en av mina favoriter i Näsåker. Tyvärr kan jag inte längre höja den här loppisen till skyarna, det var ganska tunnt med guldkorn och mycket grejer med nagg och slitskador. Jag hittade dock charmiga plastglas till vår lilla road trip så jag gick ändå därifrån ganska nöjd.

Och här kommer då ett smakprov på dagens fynd. En burk/skål som, om jag tytt etiketten rätt, kommer från Skruf. En ganska charmig sak att ha karameller eller kex i, eller hur? 25 kronor fick jag betala på Viksjö gamla skola och det tycker jag ändå var rimligt. Mer fynd visas om en vecka eller så.

Njut av sommaren så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer