måndag

Bellis, Del 1


Som jag nämnt i tidigare inlägg är jag lite förtjust i serien Bellis från Uppsala Ekeby, Karlskrona. Det hela började faktiskt med att jag köpte ett kaffefat för 1 krona på loppis eftersom jag blev så fascinerad av mönstret. När jag sen började forska lite kring det hela var det svårt att inte få ha-begär.

Det första och enda jag köpt själv i serien är just kaffefatet och en karott som jag visat tidigare. Men eftersom jag fått så många delar i present måste jag ju börja visa upp skönheterna.

Och här kommer del 1: en låg karott Nr 1, ca 18 cm i diameter i botten och 9 cm hög. Den är i helt perfekt skick och det coola med just karotterna är att dekoren, dvs blommorna (döpta efter bellis perennis vilket motsvarar tusensköna) är så stora - över 5 cm på höjden. Det är också väldigt sköna former, framförallt på locket, det liksom böljar fram.



Karotten är märkt Ignis formfast, Uppsala-Ekeby Karlskrona, Dukat, 1

2 kommentarer:

  1. Men vilken fin! Sommar och sommarstuga. Riktigt fin bakgrund du fått också, grön och skön med "lovaprickar", kanske ska bli ditt lilla signum :)

    SvaraRadera
  2. Man tackar, man tackar :)
    Det börjar onekligen bli mycket prickar nu, jagkan helt enkelt inte leva utan dom!

    SvaraRadera

Läs mer