fredag

Lycka på burk

Ja tänk om det vore så enkelt. En sked om dagen liksom. I väntan på den magiska formeln fungerar dock snygga burkar funna på loppis perfekt som substitut.


Den här lilla rackar´n till exempel, hittade jag på Myrorna i Sollentuna för 25 kronor. Den är dryga 15 cm hög och har ju den där funktionen man inte kan leva utan - titthålet så att man kan planera inköpet av kaffe. Mycket viktigt.



Jag har märkt att jag har en förkärlek till föremål som har anknytning till kaffe och kaffedrickande. Jag vet inte hur många kaffeserviser och kaffekoppar jag har (och fler ska de bli i sommar!). Jag tycker verkligen om kaffe och dricker faktiskt massor, i alla fall på vardagarna, men sorgligt nog mestadels automatkaffe. Kanske är det min dröm om de där härliga kafferepen men kakor på våningsfat och vita spetsdukar som spökar. Eller så är det bara min kaffe-ådra som försöker få mig att tänka kvalité i stället för kvantitet. Det visar väl sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer