måndag

Han är Mr Cool


Här är ytterligare ett av mina fynd från helgen - upputsad och med stil hänger han lite nonchalant med en cigarett i handen.

Det finns inga märkningar på honom men jag tror att man utan tvekan kan konstatera att det är en skylt för "Herrarnas" som förmodligen massproducerats någon gång mellan 50- & 60-talet. Inte konstigt att man alltid varit nyfiken på hur det ser ut där inne med tanke på att det är den här bilden man får utanför. 5 kronor fick jag betala och nu hoppas jag bara att jag kan hitta den matchande damen också, helst i en riktigt "vippig" 50-tals kjol.


3 kommentarer:

  1. Så läckert!

    Du verkar verkligen ha öga för vad som är av intresse, jag bara älgar förbi...

    SvaraRadera
  2. Fast jag känner likadant. Tänk allt man bergis missar hela tiden! :)

    SvaraRadera
  3. Åh, jag tror jag måste uppdatera jakten på mitt par. Den här mannen var ju helt klart stiligare än min! http://kulturgryningen.blogspot.com/2011/01/sokes-elegant-par-som-kan-peka-med-hela.html

    SvaraRadera

Läs mer