tisdag

Gröna vasen


Erikshjälpen i Spånga var ingen besvikelse idag heller. Jag hittade inte massor, men några små godbitar i alla fall. Bland annat den här gröna vasen förmodligen formgiven av PO Ström för Alsterfors glasbruk.

Herr Ström har gjort massor av fantasifulla vaser i alla former och färger, ett smakprov. Jag vet att det finns en blå vas i samma stil hemma hos mor & far så nu måste jag bara dit och böna och be för att se om hon kan tänka sig att skänka den till bättre behövande (!?!).


2 kommentarer:

  1. Denna formen känner jag inte igen hos Alsterfors, givetvis kan det vara det ändå, men mina tips går till Lindshammar och Gunnar Ander, färgen är lite mörkare än PO Ströms vaser, vilket skulle kunna stämma med Lindshammar...

    SvaraRadera
  2. Ja, det stämmer säkert. Det här inlägget skrev jag lite raskt innan jag visste vad jag pratade om och att det fanns fler än Alsterfors som gjort liknande :)

    SvaraRadera

Läs mer