måndag

Grönt glas


Jag har ju tidigare berättat om mina gröna glas. Flera modeller ur samma serie som står i mitt kök. Jag fullkomligt älskar att duka med dom. När jag då hittade ett champagneglas i samma anda kunde jag inte låta bli. Fast jag inte gillar att köpa glas som enpetare. Eller dricker champagne särskilt ofta.

Men för 10 kronor blev det mitt på loppis i Junsele i sommar och nu har jag hök-ögonen på så fort jag passerar en hylla, bord eller låda med glas. Men jag har varken förr eller senare hittat ett likadant. De andra glasen är ju inte heller riktigt lika. Deras fot har liksom en kant. Och de stora är märkta France.





Tre av mina modeller. Snappsglasen har jag bara två av, eftersom jag kompletterat upp mor & fars bestånd av dessa först. Dricksglas har jag 6 stycken och dessutom har jag 7 dessertglas som inte är med på bilden.

4 kommentarer:

  1. Jag tror jag såg några glas som var väldigt lika dessa på en loppis här i Sunne igår. Jag har liknande fast mina är helt gröna. Älskar! /Pernilla

    SvaraRadera
  2. Åh, jag har inte sett ett enda till exemplar sen jag köpte detta. Synd att det är långt till Sunne! :)

    SvaraRadera
  3. Har du fler bilde på dem fyrkantiga dricksglasen
    mejla mig isf
    pernilla7405@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Har du fler bilde på dem fyrkantiga dricksglasen
    mejla mig isf
    pernilla7405@hotmail.com

    SvaraRadera

Läs mer