söndag

Antikvärldens Dag


I går gick Atikvärldens dag av stapeln i Solnahallen. Trots att jag egentligen inte hade tid kunde jag inte låta bli att smita in en snabbis. Jag fick lova att rusa runt bland de välfyllda borden, men oj så mycket inspiration jag fick.

I alla hast gjorde jag också ett inköp. Jag hittade nämligen den här pläden med helt underbara färger (så underbara att den var svår att fota!). Jag köpte den i tron om att det är en Viola Gråsten. Men så vitt jag nu har sett har hon bara gjort plädar för Tidstrand. Nog för att den är superfin men jag skulle inte ha betalat 350 kronor om det inte var Violas pläd. Kanske är det någon av er som vet hur mycket Gråsten det är i mitt "fynd"?



2 kommentarer:

  1. Jag vet inte om hon gjort nåt för Lagans, men filten är ju snygg i alla fall, det var inte heller nåt rån om du kollar vad snygga nya ullfiltar kostar idag...typ 1000 spänn eller så...denna håller säkert minsta lika bra kvalitet som den nya...

    SvaraRadera
  2. Förvisso, men det känns lite snopet med tanke på att jag ändå kontrollfrågade damen jag köpte av. Jag har inte så mycket koll på textilier :) Men, men, jag får väl lära mig en läxa av att handla i brådska. Och den fyller ju som sagt sin funktion i alla fall :)

    SvaraRadera

Läs mer