torsdag

En fågel viskade i mitt öra

Gabriels små pippifåglar är ganska vanliga på loppis. I alla fall så springer jag på dem hela tiden. Jag tycker att de är så söta och utan att jag vet hur det gått till har de smugit sig ner i min korg. Så nu har jag två.


Den bruna hittade jag på Mias Prylbod i Söderhamn för 20 kronor. Den gröna inhandlades på Myrorna i Sollentuna för 5 kronor. Jag såg senast idag två stycken röda. Men jag har som vanligt fastnat för den gröna fågeln.


Nu är det ju så att dessa små ljusstakar inte är så praktiska. I alla fall inte för mig som vill elda mycket och länge. Och ljusen tar ju slut så fort. Så jag funderar på att kanske låta några fler gröna pippisar flytta hem till mig och sen bara ha dem som någonslags stilleben. En fågelhörna liksom. Kanske.



6 kommentarer:

  1. Dom är så fina, men jag har bara råkat på såna en enda gång vad jag minns. Då köpte jag alla fyra för en billig peng.Mina är turkos, gula o lila och kommer fram varje vår runt påsk enbart som prydnad.

    SvaraRadera
  2. Finns den i gult också?! Ja, då passar de ju verkligen till påsk, för det var lite så jag också tänkte. Och då vill man ju ha lite färg! Nu blir det till att hålla ögonen öppna efter gula fåglar med andra ord :)

    SvaraRadera
  3. Ta hem fler om du hittar, de är ju jätte fina.

    SvaraRadera
  4. Köpte också två gabriel-fåglar för inte så länge sedan och gillar dem skarpt, en gul och en vit. Avundsjuk på dig loppista som säger att du sesr dem överallt. Jag har bara sett de två jag köpte och blev glatt överraskad när jag såg ditt inlägg om dem -det finns alltså fler!
    Hittade dessutom samtidigt 4 stycken liknande men omärkta se min blogg http://www.designvardag.blogspot.com/
    Någon som vet något om dessa omärkta fåglar?

    SvaraRadera
  5. Så kul att det finns fler som faller för dessa små fåglar! Då minskar mitt dåliga samvete över de ständiga inköpen sv småprylar. Jag får nog ta mig en runda i morgon och köpa upp de fåglar jag hittat, om de fortfarande finns kvar :)

    Lisa: Tyvärr känner jag inte igen de mindre fåglarna. Men om du vill ha hjälp så är ett hett tips att lägga upp en bild på PES (Precis en sådan). Där verkar man kunna få hjälp med det mesta :)

    SvaraRadera
  6. Nämen, sådana har jag ju två i svart! Kul att få veta var de kommer ifrån :)

    SvaraRadera

Läs mer