lördag

Ett litet stycke dynamit

Krukor är lättköpt tycker jag. Man kan alltid motivera sådana köp. Inte minst om den, som mitt senaste köp, kostar 20 kronor. Och den här är på nåt sätt så sockersöt att det gör ont i tänderna. Och med en ganska yvig grönväxt i blir den så grymt cool. När jag ser förvandlingen tänker jag på Lill-Babs text: Jag är ett litet stycke dynamit, maskerad till sockerbit!


Krukan är av samma typ som en liten grön tingest jag hittade i våras. Den kallades för Glimma-kruka. Men jag vet inte om det gäller en sån här större kruka.

2 kommentarer:

  1. Den är kanske tillverkad på Glimma glasbruk i Glimåkra om den kallades för Glimmakruka...

    SvaraRadera
  2. Så kan det säkert vara, får ta och titta lite närmare på saken. Tack för tipset iaf!

    SvaraRadera

Läs mer