söndag

Bellis, Del 3


Jag fortsätter uppdateringen av vår Bellis-servis med två små skålar. Nu har vi ju samlat på oss en del Bellis och jag tycker inte riktigt att de här formerna passar in i servisen. Jag tycker att de är supercoola. Och de är praktiska, snygga och ... helt underbara. Men alla andra delar vi har är liksom mjuka och lite vågiga i formen. Det är som Bellis för mig.

Det lutar åt att jag måste söka reda på lite information kring servisen och få lite klarhet kring alla delar och dess utformning. Kanske är det så att den gjorts i flera omgångar och att nya delar lagts till efterhand. Det måste nog bli nästa mission. Även dessa delar har vi alla fall fått i gåva från svärmor, i överraskningslådan. Sådana överraskningar gillar vi!



Tillägg: Om ni vill veta mer om Karlskrona Porslinfabrik bör ni definitivt kolla in Femtiotalsjaktens inlägg från igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer