fredag

Bermuda


Det här uppläggningsfatet hittade jag för några veckor sedan på Myrorna i Sundbyberg. Det är ett ganska försynt fat och jag såg det inte ens först. Det var på min andra runda (går alltid två vändor!) som jag upptäckte det. Det är så rent och enkelt. Namnet till trots tänker jag på svensk midsommar.

Den annorlunda märkningen Lidabruk är faktiskt ett "varumärke" som Rörstrand använde sig av på de produkter som tillverkades för EPA-varuhusen på 50- och 60-talen. Jag har inte hittat så mycket mer information angående Lidabruk och vad jag kan se står inget om det i Rörstrandsboken heller. Men en annan serie jag sett från Lidabruk är Kairo, se 50-tals keramiks vackra Kairo-samling.

20 kronor fick jag betala för fatet och det tycker jag var en bra affär.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer