fredag

I väntan på vår

Ja, jag tänker att snart får dunjackan läggas till vila igen. Och fram ska jag plocka alla underbara kappor jag köpt på loppis under vintern. Tre stycken har det blivit. Min ambition är nämligen att denna vår ska gå i accessoarernas tecken. För det finns så många vackra små detaljer att botanisera i på loppis. Jag är en slav under halsdukar, skärp, skor och broscher. Denna vinter har även clipsen tagit steget in i mitt liv. Trots att de oftast är så stora att jag ser ut som en TV-mast. Men är det charm så är det.

Så i hopp om att denna helg ska bjuda på fågelkvitter och en nyfiken vårsol tänkte jag visa upp ett smakprov. Så här kan du pimpa din vårkappa liksom. Halsdukarna i två blå nyanser har jag köpt på Stadsmissionen på Kungsjolmen för 15 kronor styck. Broschen tror jag att jag köpte för 15 kronor på Röda Korset i Sollentuna. Clipsen (som är stora som spelkulor!) minns jag inte längre var jag hittade men jag tror jag betalade 20 kronor. Det här är vardagslyx för mig. Ingen kommer ha lika vackra detaljer som du. Och dina var bergis billigare också!


2 kommentarer:

  1. Väldigt bra inspiration, broschen var ju hur fin som helst!
    Jag har en grej för markasitsmycken som jag köpt på mig en hel del av, har bland annat en jättesöt silverbrosch i form av en svala med några markasiter som nog ska få komma ut och lufta sig nu till våren.

    SvaraRadera

Läs mer