måndag

Nu blir det andra bullar!


För några veckor sedan gjorde jag ett sådant där det-gör-mig-varm-i-hjärtat-fynd. Ni vet, du ser föremålet på någon hylla längre bort, plötsligt struntar du i allt som står rakt framför näsan på dig och med blicken fortfarande fäst på fyndet tränger du dig fram bland bord och lådor. För att ta det i famnen. Som för att försäkra sig om att det är ditt. Du såg det först. För du har fyndar-öga. Och nu är det ditt, ditt, ditt.

Om prislappen också är det rätta kan fyndet göra din dag. Eller vecka. Och ni lever lyckliga ihop i resten av era liv. Eller i alla fall så länge fyndet håller. Eller tills man hittar ett nytt som också måste få plats på hyllan. I mitt fall har jag helt klart plats på hyllan för den här godingen. Och prislappen? Ja, jag fick betala 60 kronor. Och nu har jag utökat min Nils Johan samling (som officiellt inte är en samling utan jag råkar bara ha en del sådana prylar!)

Och det bästa av allt - nu är den min, min, min! :)



2 kommentarer:

  1. ljuvlig! Grattis! Jag har också en del grejer som jag inte kallar samlimgar...☺

    SvaraRadera
  2. Ja nu är det bara bullarna som fattas :) Och en till burk i samma serie kanske så att den inte ser så ensam ut :)

    SvaraRadera

Läs mer