torsdag

Burken


En charmig chokladburk hittade jag på Mias Prylbod i Söderhamn för någon månad sen. Däruti har det legat Svea Choklad från Norrköping. Ganska mycket sådan också, för burken är dryga 16 cm hög och 21 cm i diameter. Den måste ha innehållit typ 5 kg choklad då det begav sig. Bara en sådan tanke berättigar dess plats på hyllan.

Så trots att den är lite missfärgad runt översta kanten och synnerligen välanvänd inuti betalade jag gladeligen 50 kronor för den. Och med barnslig förväntan hoppas jag att det helt magiskt ska ligga en pralin eller två under locket snart :)



2 kommentarer:

  1. En burk man blir riktigt glad av. Och godissugen förstås...Dom jag sett och varit sugen på har varit lite väl dyra så du har nog gjort ett bra köp där.

    SvaraRadera
  2. Ja, det kändes som ett bra pris även om den har sina skavanker. För mig är det färgen som gör den så oemotståndlig. Plus att det ju faktiskt är jordgubbar på den. Jag älskar jordgubbar! :)

    SvaraRadera

Läs mer