tisdag

Kajsa


Nilsjohans köksattiraljer är verkligen en ny värld för mig. Jag har gått på loppis i hur många år som helst. Men det är först de senaste två årens som jag upptäckt hur smart det är att dyka ner i bland alla vispar, stekspadar och fonduegafflar. Ner i den där lådan som oftast står på den nedersta hyllan. Den där det råder total kaos och som man man får nästa utslag av att titta på.

Men det är också därför det är fyndchans. Du kan vara den första som kollar igenom den på hela veckan. Och du har chans att göra sådana här fantastiska fynd. Som min lilla Kajsa i perfekt skick och med outtröttlig kvalitet. För 10 kronor kan jag nu stansa fina kanter till pajen eller snygga till mina småkakor. Precis som mormor gjorde.



5 kommentarer:

  1. Eller klenäter till jul. Fast de är mer fina än goda... Mamma har en likadan och varje år används den vid klenätbaket.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Hittills har jag bara köpt lite andra sorts kökssaker på loppis. Ska blogga om det någon gång.

    SvaraRadera
  3. Jodå jag brukar oxå stå på huvudet i bunkar och lådor med köksprylarna. Hittar alltid nått billigt och bra eller billigt och helt onödigt men skojigt!

    SvaraRadera
  4. Hej! Hittade följande länk när jag surfade omkring. Var det inte dessa ankor du fyndat för en tid sedan?

    http://www.designonline.se/Products/sek1/Accessories/Decorations/10312/Duck+and+Duckling+tr%c3%a4figur

    SvaraRadera

Läs mer