måndag

Kajsa Rutlapp


Jag har alltid varit lite fascinerad av gamla böcker. Egentligen kanske mest av de riktigt gamla typ läroböckerna. För att se hur världen såg ut då. Vad deras sanningen var. Jag har bland annat några böcker från 1900-talets början som handlar om naturvetenskap och kvinnans roll i hemmet som jag köpte för hundra år sedan.

På senare tid har jag inspirerats av Krickelin som köper fina barnböcker till sina söner på loppis. Och därför har det blivit lite senare produktioner och lättsammare innehåll i mina senaste två böcker. Kanske aningens barnsligare också men det passar nog mig. Jag gillar verkligen den gamla stilen. Och känslan av att de återanvänds. Ofta finns ju ett namn på pärmen och man vet att boken tillhört någon annan. Dessutom finns det riktigt fina bilder. Passar utomordentligt att ge bort som present på barnkalaset eller som gå-bort-present till någon som behöver ta tillvara på barnasinnet.




Böckerna köpte jag på loppis i Sollefteå för 10 kronor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Läs mer