torsdag

Kyligt värre


Hepp, hepp. Tänk va roligt det är när man dyker på något som man verkligen tycker om. Men som man inte riktigt har på leta-listan. Som min tredje kylis till exempel.

Jag hittade den på Loppisen i Näsåker och betalde 35 kronor. Kan tycka att det är lite mycket för något så litet. Men å andra sidan har det varit likadant med alla delar. Och ändå har jag köpt dom. Det måste vara för att det är grönt glas. Folk blir som tokiga av grönt glas. Undertecknad inräknad. Så nu har jag tripp, trapp, trull. Men jag vet att det finns en ännu mindre. När jag har köpt den. Då ska jag vara nöjd.





Här hittar du inläggen om tripp och trapp.

9 kommentarer:

  1. Visst heter väl denna serien "Kylex" och kommer ifrån Gullaskruf?

    Jag gillar också de här, snygga och praktiska! Det finns ju en radda andra delar med, kolla in detta inlägg på PES:

    http://precisensan.com/antikforum/showthread.php?3076-Vanligt-bruksglas/page2

    SvaraRadera
  2. Dom är så fina. Satte tillbaks en sån häromåret på en loppis då dom är lite väl tunga för mej att bära. Snyggt med din tripp trapp trull-samling som säkert snart utökas, och kommit upp på leta-listan har dom väl gjort nu :-)

    SvaraRadera
  3. Snygga, jag har också tre delar av dessa.

    SvaraRadera
  4. Åh vad fin, förstår att du köpte den! Har aldrig sett en sån förr!

    SvaraRadera
  5. Fina ihop. 35 kr är inte mycket. Typ som en latte.

    SvaraRadera
  6. Hittade din blogg idag, blev genast en av mina favoriter :-)

    SvaraRadera
  7. sådana vill jag också ha! jag stod i valet och kvalet om jag skulle ha klarglas eller grönt glas i behållarna på min REDA-hylla men bestämde mig för klarglas..

    SvaraRadera
  8. O, såna har jag med, tänkte jag skriva och hänvisa till mitt inlägg: http://livetpasofieberg.blogspot.com/2010/12/mer-loppis.html, men sen såg jag att du hade ju gjort samma sak när jag bloggade om min, haha! :)
    Snygga och smidiga är dom, jag använde min senast igår när jag gjorde sås, har mjöl i den. :)

    SvaraRadera
  9. Herr Movarp: Du har säkert helt rätt. All min info kommer från en dam på Täby Galopp så jag kan ha fått saken om bakfoten. Men kanon att de de andra delarna! Tack!

    Christin: Attans, hoppas den står kvar någon dag när du kan få med den hem :)

    Randiga Tråden: Då är du också med i Kylex-gruppen :)

    Maria: Kolla in länken från Herr Movarp så får du se fler delar.

    Gila: Ser man det så fattade jag helt rätt beslut när jag köpte den!

    Ann-Charlotte: Så kul att du hittat hit! Jag hoppas kunna bjuda på loppade härligheter även framöver :)

    Allt det gamla goda: Mm, jag faller så lätt för grönt glas. Fattas en REDA-behållare för mig och då ska jag nog satsa på grön.

    Sandra: Dom är grymma! Och du, observera att jag nog sa fel namn på serien till dig tidigare. Se Herr Movarps kommentar.

    SvaraRadera

Läs mer