fredag

Finfredag 25/2011

Jag hann inte fota min klänning i morse. Så det får bli den jag hade igår istället. Nu när solen skiner igen så blandar man u ändå så lätt ihop vilken dag det är :)



Klänningen inhandldes förra veckan på Huvudsta Loppis för 60 kronor. Jag gissar att det är ett hemmabygge. Och det är nog den blommigaste klänning jag någonsin ägt. Ungefär så här glad blir man av att ha den på sig.



Den är ungefär så här lång när man sitter ner. Så när jag står upp går den strax under knät. En längd som passar mig perfekt faktiskt. Igår kväll matchade jag den med vita, lite retroinspirerade gympaskor från Ecco.


Ett rosa blixtlås är som pricken över i:et. Det matchas med krage och två små fickor framtill. Kanske har det varit en städrock. Fast i så fall en väldigt fräsig sådan!

3 kommentarer:

  1. Härligt somrig klänning, du är så fin! :)

    SvaraRadera
  2. Du är så snäll, tack! Det är något speciellt med blommigheten. Påminner om mormor. Och är lite så där ful-snyggt. Jag bara gillar´t.

    SvaraRadera
  3. Eller hur! Fyndade en retroklänning i början av året med svart bas och stora fina blommor, tyckte också att den gav lite härlig mormors-känsla. Hade såklart på den senast jag hälsade på hos mormor och morfar och mormor tyckte att den var så fin! ;)

    SvaraRadera

Läs mer