måndag

Gåva till mor


Mor har många fina saker i sina skåp. Ändå känner hos att det fattas henne tallrikar och assietter. Jag kan förstå henne. Det är ju alltid så många som ska ha mat. Klart tallrikarna tryter.

Detta vill jag så klart råda bot på och när jag svängde förbi Erikshjälpen förra Tisdagen gjorde jag slag i saken. Det var den soliga Tisdagen då inga andra gick på loppis. Och jag trillade rakt på fem assietter i Gröna Anna för 35 kronor styck. Helt perfekt eftersom det var just den dekoren som mor pratat om. Så jag snodde ihop ett riktigt punkigt paket av resterna från vår halltapet. För min mor är en tuff dam. Och nog behövs det lite motvikt till det snirkliga. Vad jag har hört utlovas det nu glass i stora lass på lilla Anna...



4 kommentarer:

  1. Bra köp! Det är en servis som min mor och far också har. Lite nostalgikänsla!

    Hälsningar,
    Kristina

    SvaraRadera
  2. Nämen, jag äter också på denna servis hemma hos min mor och far.
    Håller med. Bra köp.

    SvaraRadera
  3. Det blev succe! Mor köpte själv några till så nu har hon en ordentlig uppsättning.

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag undrar om man kan diska de i diskmaskin, har ärvt av min svärmor.

    SvaraRadera

Läs mer