torsdag

Ananas

Nu har jag äntligen fått en till. En ananas från Guldkroken. Min förra i guld hittade jag på Loppisen i Sundbyberg. Måste nog vara ett drygt år sen. Och jag har varit helt såld sedan dess. Men det har liksom inte fallit sig. Dels brukar de bli dyra. Och dels så har jag inte sprungit på någon på loppis. Men den här turkosa varianten ville liksom hem till mig. Och då måste man ju ge efter. Även om det innebär att vinnarinstinkten gör en helt fartblind. Även om det innebär 153 kronor. Ja, fast jag har sett dem gå betydligt dyrare så jag skämmer inte ögonen ur mig. Jag brukar bara inte berätta vad jag betalat. Men här har jag ju inga hemligheter :)

Vilket partytrick! Så här wild & crazy blir man om man har två.

7 kommentarer:

  1. Super snygga, jag tycker inte att det var så farligt dyrt. Värt det! :)
    Jätte fina kök längre ner!
    Hittade just hit via Fabriken.

    Ha en fin dag!
    /Elina

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du hittade en till ananas efter att letat länge. Värt att vänta på.

    Partytrick, gillas.

    Ha en bra dag. // Kram Lissen

    SvaraRadera
  3. Vad kul att hitta en till... Undrar hur många varianteer det finns?

    SvaraRadera
  4. Det finns en underdel i turkost för 10 kr på en loppis jag brukar besöka.

    SvaraRadera
  5. Sista bilden var ju bara så bra! 153 kr för sådan lycka är ju inte farligt alls!

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga burkar! Haha, partytrick ja, underbart;)

    SvaraRadera
  7. Haha, det märks att det är många loppistor som kommenterar här. Så härligt att man kan bli så glad av en ananas liksom.

    Maräng Form: Du är välkommen hit. Jag får önska trevlig helg i retur :)

    LissenTo: Vissa saker är värda att vänta på. Ananaser är bara ett bra exempel :)

    Lotten: tack! Jag vet i alla fall att det finns två röda varianter, en grön och en vit som jag inte ha. Någon försöker nämligen sälja en samling på 16 stför 10 000kr på Blocket. Där fanns flera färgerna att beskåda.

    Gila: Du kanske ska slå till på den. Finns säkert nån som sitter på hatten och som vill betala för underdelen.

    Ulrika: Nä, man får väl tänka så :)

    Therese: Tack!

    SvaraRadera

Läs mer