onsdag

Som i sagan

Det var bättre förr tänker jag. Då var det minsann kvalitet på saker och ting. Särskilt på sytråd!


Ja, vad vet jag. Kanske inte riktigt därför jag köpte dem. Men jag blir lite tagen av sådana här saker. Dels för att de faktiskt går att använda och för att de ser superfina ut i syskrinet. Men också för sago-feelingen. Ni minns väl Snövits små mösskompisar som vilar benen. Eller att Nils Karlsson Pyssling använde dem som bord. Och när fantasin ändå är i gång kan man nog tänka sig att jag ska komma på ett framtida användningsområde till dem. Så snart jag sytt upp all kvalitetstråd alltså.




Trådrullarna är inköpta på Myrorna i Sundbyberg för 10 kronor styck.

7 kommentarer:

  1. Underbart med trätrådrullar! Spara dem när de är slut på tråd och häng upp på ett fint snöre som en mobil...

    SvaraRadera
  2. Hej! Skaffa en trådrullshållare också. Jag har en efter min gamla mamma. Den är av trä, längst ned en rund platta med pinnar, som man sätter trådrullarna på, i mitten en längre pinne ned en nåldyna högst upp. Under står priset skrivet med blyertspenna - 1 krona. Med olikfärgade trådar, så har du en riktigt fin dekoration.

    SvaraRadera
  3. Ja dessa fina trådrullar, tur att jag har sparat några genom åren.

    SvaraRadera
  4. Jättefina, det finns så mycket mer känsla i gamla saker. :)

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara trådrullar! jag har några stycken hemma också, men har bara lyckats hitta såna där stora i trä som de hade i industrin. Får leta lite mer helt enkelt:)

    Ha en trvelig helg! Kram Therese

    SvaraRadera
  6. Ulrika: jag håller med helt och fullt! :)

    Gila: en mobil var en toppenidé. Spar den i min lilla inspirationsbok.

    Annette: Jag tror jag gjort en sån själv i skolan en gång. Undrar vars den tog vägen. Måste nog kolla upp det.

    Randiga Tråden: ja, du får ju några användningstips här ovan :)

    Trillivippa: jag tror det är känslan som är avgörande. Det är den som triggar fantasin!

    Therese: låter som om det skulle kunna bli ett riktigt snyggt stilleben med en blandning av stora och små rullar. Lycka till i jakten!

    SvaraRadera

Läs mer