tisdag

Non stop


Porslinan visade nyss upp ett helt gäng grå lyktor från Höganäs. Aladin. En lykta med charm. En riktig åttiotalsklenod formgiven av Anne Nilsson. Så jag tänkte att det är lika bra att låta trendens fluga flyga. Jag bjuder er nämligen ett exemplar av den röda varianten.

Och jag kan inte låta bli att tycka att den ser ut som en godis. Som en stor röd non stop. Jag hittade den på Erikshjälpen i Spånga och betalade 45 kronor. Man får förvisso ganska många påsar gotta för det. Men jag tycker nog ändå att det var väl spenderade pengar.




9 kommentarer:

  1. Visst är de härliga. Jag visade nyligen min samling också, men skulle gärna komplettera den med rött som jag saknar. Jag kommenterar från min telefon så det är svårt att länka till mitt inlägg tyvärr, men det är från den 3 aug iaf. / la mome

    SvaraRadera
  2. Så poppis dom här lyktorna har blivit igen.
    Det kunde jag aldrig tro när jag gjorde mej av mina nån gång på nittitalet...
    Börjar nästan gilla dom igen :-)
    Den röda har jag nog aldrig sett förr, bara svarta, grå och vita men den här var jättefin.

    SvaraRadera
  3. Den röda ser verkligen ut som en liten godis, jag har bara sett i svart, grå och rosa, inte i röd. Hoppas jag dyker på någon lagom till jul :)

    SvaraRadera
  4. Tjohoo vad jag gillar dessa oljelampor! Och dom röda är verkligen i en klass för sig.

    SvaraRadera
  5. Visst är dom fina...jag har haft ett gäng som jag delat med mig till andra

    SvaraRadera
  6. Såg en stor vit idag hos Myrorna i Ropsten. Men jag hade nog att bära på så den fick bli kvar.

    SvaraRadera
  7. Snygg! Det är ju de röda man vill åt, jag har inte hittat en enda än så länge. Tänk en stor samling röda till jul, kan det bli mysigare?

    SvaraRadera
  8. Jenny: Jag ska kolla in din samling.

    Christin: Det är kanske det som är så roligt. Man vet aldrig vad som ska komma igen.

    Retroprylar: Det borde ju finns lika många röda där ute. Det är bara det att konkurrensen om dom ökar.

    AL: Eller hur!?! Hoppas hitta fler :)

    Re-dizain: Oj, det var snällt. Kanske ska höra mig för hosvänner och bekanta om det står någon lykta och dammar.

    Gila: Åhh, den är nog borta nu skulel jag tro :)

    Trillivipp: De gör sig verkligen i grupp. Och det är verkligen hög mysfaktor.

    SvaraRadera
  9. Har slagit sönder vit och blå nonstop mugg.
    var kan de finnas?

    SvaraRadera

Läs mer